Think about this.

Blir så upprörd när folk klagar över andras utseenden och kroppar. Visst, man kollar alltid på alla med ett kritiskt öga och placerar olika människor i olika fack, men varför?
Alla föds olika. Man bestämmer ju inte sitt utseende. Om man skulle kunna göra det skulle alla se helt likadana ut. Det här är mest känsligt för tjejer tror jag. Bland tjejer går det mer skitsnack och man klagar mer på andra.

Men nu vill jag prata det här om kroppar, det har blivit så himla hett i bloggvärlden. I säkert varenda blogg så skriver man om hur man skulle vilja se ut och inte vilja se ut.
Men där är det precis samma sak. Alla föds med olika kroppar. Vissa är pinnsmala, andra mulliga, några har stora bröst, inga kurvor, långa ben, korta armar, stora höfter, alla är ju unika! Förut hade jag jätte stora komplex över mina höfter. Jag har alltid tyckt att dom är för stora. Ville ha små höfter, men nu har jag lärt mig att acceptera dom och tycker att det passar perfekt på mig.

Somsagt, alla är unika. Alla har föds med en speciell kroppsform eftersom att det finns ingen annan med just den kroppsformen. Visa självförtroende, låt ingen trycka ner dig, den som trycker ner dig är endå avendsjuk för varför skulle hon/han annars kasta komentarer omkring sig?




Första bilder: Tycker att det är fett modigt att Dessie visade upp sin kropp, men såklart skulle Kissie dirket komma och göra narr av henne, oväntat liksom. Hon säger att hon tyckte att det var en urdum ide men endå så står hon och posar i underkläder/bikini? Hmmm...?

 


Kommentarer

Comment here!

Your name:
Remember me?

E-mail: (Visas bara för mig)

Din blogg eller hemsida:

Kör på bara :)

Trackback
RSS 2.0