Hårvård by Ida

Jag tänkte dela med mig lite av mina hårtips.

Alltid när ja sätter hårinpacking i håret så har jag i det i ungefär 5-10 min och när jag har tvättat ut det så lägger   ja i balsam. Tycker att det blir bättre effekt.

Klipp ditt hår bara en gång om året. För då hinner det växa och klipp bara topparna när du endå är hos firssan, om du inte vill ändra frisyr helt och hållet. Klipp inte varje månad eller det där, för då får man aldrig långt hår!

→ Jag brukar borsta mitt hår när det är blött. Tycker att det blir finare och mjukare då. Och har alltid gjort det, sen jag var liten. Om jag låter mitt hår vara blött och torka utan att bli borstad så blir det bara burrigt och inte mjukt!

→ Om du har mörktbrunt/svart hår, färga det hellst inte blont. Det kommer slita sjukt mycket och det är inte bra för håret!


Kommentarer

Comment here!

Your name:
Remember me?

E-mail: (Visas bara för mig)

Din blogg eller hemsida:

Kör på bara :)

Trackback
RSS 2.0