Möte med en överlevande från förintelsen.

Idag har det varit en riktigt intressant dag.
Klippte även mitt hår idag. Ni förstår inte hur skönt det är att ha mjukt, oslitet hår. Alla som har det borde klippa av det eftersom det är så värt det! Det växer ju också ut efter ett tag. Ska aldrig mera misshandla mitt hår med färgning, använda värmeverktyg utan skyddsspray osv. Plus så är det ju sjuukt mycket snyggare att ha sin ursprungliga färg :)

Dagen började med musik. Vi måste kunna spela en låt på fyra acord och 4-5 stycken.. Men jag kan min! Nu måste jag bara lära mig texten eftersom vi måste sjunga till den också.
Nog om det. Idag i skolan var det en överlande, Hédi Fried, från förintelsen (Aushwitz och alla dom arbets/koncentrations/utrotningsläger) på besök och hade föreläsning för oss. Det var intressant! Hon berättade lite om hur det var att vara jude i den tiden och sen sin livshistoria. Det var tragiskt att höra. Liksom tänk vad hon har gått igenom, som jag (säkert inte ni heller) inte kan föreställa mig. Köpte en av hennes böcker också, skärvor av ett liv. Kommer få ett exemplar av de senare eftersom alla köpte så böckerna tog slut. Men det är otroligt coolt att träffa en överlevare, det går knappt att beskriva.



Ser ni skillnaden?
Galet skönt med det här vårvädret också, det var ju hur varmt som helst idag! Jag såg i tidningarna att det ska bli ännu varmare imorgon, men man ska inte riktigt aldrig lita på medias väderraporter..


Kommentarer

Comment here!

Your name:
Remember me?

E-mail: (Visas bara för mig)

Din blogg eller hemsida:

Kör på bara :)

Trackback
RSS 2.0